Inilah Aku

Ini lah aku
bagai sebuah puisi lusuh
yang terbuang
hanya menikmati dunia
dari sudut-sudut remang
jauh dari terang

Inilah aku
yang selalu tegar setia
walau sejatinya sangat rapuh
Untuk sekadar kau sentuh

Inilah aku
mencuba lepas ketawa
sembunyikan duka
meski hati pilu tiada pemisah

Inilah aku
yang hanya segumpal asa
medambakan cinta setia
bukan lagi rayu sandiwara
para peraih cinta agung

Inilah aku
hanyalah semilir angin
yang hanya sekadar dapat kau rasa
namun tak kau baca
angin rindu yang melanda
bungkam dalam dada

Inilah aku
seorang pengemis hati
yang tak ingin terus kau lukai
mencuba selalu ceria
dengan sisa bahgia yang ku punya
agar tidak terganti oleh nestapa selamanya

Inilah aku
yang tenggelam dalam rindu padamu
hanyut dalam bayang duka mu
dan aku setia
untuk meraih kembali cinta silamku...





Comments

  1. "Biarpun hanya seketika...Biarpun bukan selama-lama...Sekali sudi kau menerima...
    Sejuta kali ku akan setia...."

    ReplyDelete
  2. kesudian itu sudah cukup bererti dan bernilai...terima kasih yang tidak terhingga

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ku Titipkan Doa Buatmu Di Penghujung Rindu...

Erti Rindu...

Bintang Hatiku Puisi Rindu