Bintang Hatiku Puisi Rindu


Bintang hatiku menyusun rindu,menyusur sebuah hati
dan berkatalah suara hati dari titipan sinar malam
...aku akan merindui warna-warna bintang hatimu
yang menutup gerimis malam yang kelam
dan berzikirlah hati menyusun kata cinta yang suci
dan mengharumlah bunga-bunga luka
yang sembuh dari duka semalam
setelah sinar bintang hatimu menyentuh luka hatiku
ku hulurkan pelangi kasih dari sejalur cahayamu
dan tersusunlah bicara indah puisi kasih
kerna yang indah itu dari pandangan matamu.

Bintang gemerlapan indah
walau tersusun di sudut alam menghiasai mega langit yang luas
tersembunyi dari pandangan alam
dan ku nyatakan dari hati,seluas itu sayangku buatmu
terbentanglah kelam disinari bintang hatimu
dan aku melangkah dari alam suram
dan terbentuklah sirna yang indah dari kejauhan hati
dan bayu alam membisikkan...itulah bintang hatiku
yang hilang di pelabuhan malam
namun sinarnya tersendiri kekal abadi.

Ku sentuh dengan mata hati dan ku peluk dengan sayang
kerana kau bintang hatiku,menemaniku siang dan malam
dan aku setia merenung dirimu
walau terlindung oleh purnama dan mentari
dan kau akan setia buatku setiap detik rindu bertamu.

Musim bunga yang hadir membelai dengan haruman malam
bersemilah setiap musim indah
dan kau tercipta untuk menyinari hatiku
dari setiap ruang waktu dan rindu
umpama jua impianku dan impianmu
menyapa lembut sebuah hati yang setia menanti
dan sinarmu disatukan di dalam hatiku
dari titip doa dan warna-warna indah
dan puisi ini tercipta dari sentuhan sayangmu.

Ya Allah....hamba kelu dalam setia merindu
dari kelam malam hingga terbenam mentari
kerna cahaya indahnya mencipta cinta
menyentuh rindu...semoga kau kekal abadi
di persada hatiku....
kau bintang hatiku pasti melabuh rindu
dan aku rindu di peluk cahayamu.


&Z~one love

...ku doakan buatmu,disetiap nafasku menghela....

Comments

  1. "Ingin kupergi jauh darimu...Agar kukenal erti rindu ini...Ingin aku menyelami jiwamu...Agar kukenal dirimu kasih...Ingin aku membenci dirimu...Tapi kebencian tiada padaku...Walau apa yang kau sangkakan...Aku tetap cinta padamu...Telah lama kuhidup melara...Telah kugagal dalam bercinta...Kini kau datang dengan seribu bintang...Bintang yang dulu sembunyi...Bintang yang tiada bererti...Kalau kau sudi menyentuhi hatiku...Aku kan selalu dekat padamu...Tapi jangan kau hanya cuba...Untuk mempermainkan cintaku......."

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ku Titipkan Doa Buatmu Di Penghujung Rindu...

Erti Rindu...