Ku Rindu Wajahmu

Selembut wajahmu ada sinarnya
dari hatimu nan suci
ayu wajahmu penyejuk rasa
membuat jiwa terluka
pasti hilang derita
ku sebut namamu pertama kali
ku tatap wajahmu di titik sepi
meronta hatiku meluahkan rasa
hingga aku tak mampu bersuara

wajahmu sayang
membuat kata-kata beku tanpa suara
ayu matamu membelai hatiku
tiap kali kau memandangku
walau tiada bicara indah...ku ingin kau tahu
aku rindu

senyum dan tawamu pengubat duka
yang pastinya bayu pasti terhenti
andai mampu bersuara
sedangkan aku terpaku
bila kau melangkah jauh dari pandangan hatiku
dan ku nanti dari titik mula
kau kembali ke sisi
menemani kembali
suara hati...ku hanya ingin dirimu

Comments

  1. "Tanpa ku sedar aku tersebut namamu..Mengapakah hanya dengan tiba-tiba...Aku pun menjadi rindu..
    Dan wajahmu ku terbayang..Adakah engkau pun begitu merindu... Bila ku rindu aku tersebut namamu...Bila ku resah ingin rasa ku bertemu..
    Aku jadi tak menentu..menunggu kehadiranmu ..
    Mengapakah lama hilang tanpa berita ...Apa khabarmu di sana kekasihku...Semoga engkau tak lupa padaku..Jangan biar ku merindu..Jangan biar ku tertunggu...Sepinya di hatiku menunggumu..Bila ku rindu aku tersebut namamu...
    Di dalam mimpi aku dibelai olehmu...Indah sungguh percintaan...Indahnya berkasih sayang...
    Betapa aku merindu kepadamu........"

    ReplyDelete
  2. I choose this one!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ku Titipkan Doa Buatmu Di Penghujung Rindu...

Erti Rindu...

Bintang Hatiku Puisi Rindu