andai nanti aku hilang
hanyalah kerna kau telah musnahkan hatiku
andai nanti aku menderita
hanyalah kerna sayangku kau persiakan
andai nanti aku gila
hanyalah kerna kau tinggalkan aku sengsara

hanya kerna demi kebahgiaan yang kau impikan
kau musnahkan impianku
hanya kerna aku tiada makna
kau tinggalkan aku sengsara
namun mana mungkin aku akan tinggalkan mu
walau segunung benci kau cipta
namun mana mungkin aku musnahkan cintaku buatmu
kerna kasihku satu hanya buatmu
namun mana mungkin aku membencimu
kerna cintaku kekal buatmu hingga akhir waktu
namun mana mungkin aku mampu meluoakanmu
kerna dirimu adalah darah yang mengalir
di seluruh pelusuk hatiku...

walau jauh kau berlari tinggalkan diriku
bayang hatiku tetap mengejarmu
setia ku di sini
menanti kata hati itu
menjadi saksi semula lagenda kasih kita...

Comments

  1. "Di hatiku cinta berbunga..Dan rinduku seharum bunga..Setiap detik kini nyata..Hanyalah dirimu sayang..Namun jauh di sudut hati..Mungkinkah kau daku miliki..Tak sanggup aku bersendiri lagi..Kehilanganmu oh! kasih..Tak sanggupku menghadapi..Tuhan sesungguhnya..Kau lebih mengerti..Tak sanggup kehilanganmu..Walau itu hanya dalam mimpiku..Dengarkanlah oh sayang bicaraku..Sesungguhnya ku menyintaimu..Ku luahkan perasaanku..Yang terpendam di dalam kalbu..Ku tulis lagu..Dengarkanlah getaran cinta di jiwa..Seandainya dikau mengerti...
    Katakanlah pada diriku..Siapakah yang ada di hatimu..Telah sekian lamanya...Kau bertakhta dalam jiwa...Setiap ketika rinduku untukmu...."

    ReplyDelete
  2. Andai nanti aku hilang, carilah disebalik pelangi petang,
    Yang hadir selepas hujan....
    Yang hadir walau sekejap cuma,
    meninggalkan kesan yang mendalam.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ku Titipkan Doa Buatmu Di Penghujung Rindu...

Erti Rindu...

Bintang Hatiku Puisi Rindu