Dalam Kemarau Rindu



Mengapa aku semakin merindu
pada wajah ayumu
biarpun masa silam
kian jauh berlalu
meninggalkan aku dalam hidup yang kelam

Aku tak bisa berdiam dan kaku
menanti tabir mimpi berlalu pergi
biarpun setiap malam aku menanti di alam nyata
dan juga mimpi
tidak pernah juga jemu meraih kembali
sentuhan hati yang pernah
menjadi penawar duka jiwaku
nafasku dan nafasmu pernah bersatu.

Wahai kasih sukma jiwaku
alirkan kembali kasih yang kau bawa pergi
dalam terusan hati yang semakin lesu
ditelan kemarau rindu

Aku tak mampu memanggil namamu
dalam terang dan kelam
dalam mimpi dan nyata
dalam tangis dan senyum
hilang nafasku didakap sepi yang membeku
setiap degupan hati yang masih setia
memanggil namamu
kian lemah dan resah

Walau mataku ikhlas dalam bicara
mencari kembali ayu wajahmu
yang sentiasa terbit dalam bintang hatiku
namun tiada jua bertemu di balik tirai mimpi
kerna terlalu jauh kau berlalu
meninggalkan aku yang dahagakan rindumu

Fahamilah wahai kekasih hati
aku tak bisa membuang hidupmu
dari dunia hatiku
ku relakan jiwaku
menjaga setiap ruang namamu
dan jua rahsia hatimu
bersama serpihan hati
yang kemarau di alam mimpi
ingatilah aku di malam sepimu
andai kau mengerti dan memahami
aku akan terus memburu rindumu
hingga nafas terhenti....







Comments

Popular posts from this blog

Ku Titipkan Doa Buatmu Di Penghujung Rindu...

Erti Rindu...

Bintang Hatiku Puisi Rindu