aku hanya cebisan cahaya dalam hidupmu...~

...aku adalah bintang kejora
yang jauh bersendirian
tercampak di ruang yang kosong
dan mengerti hanya dilihat tanpa disedari
kerlipan cahaya yang tidak berseri
tiada mata yang memandang,tidak tersusun di ruang hati...
namun kau hanya melihat dari cahaya sang rembulan
yang sentiasa menerangi alam
walau kau tahu cahayanya palsu
hanya meminjam dari sang mentari
yang hadir tika siang,hilang di kelam malam
dan aku tetap aku...yan terbuang sendirian
melihat dirimu dari kejauhan
tak mampu menerangi hatimu dengan cahaya yang kelam
namun aku tetap menyintai dirimu dari kejauhan
kerana hatiku sentiasa mendampingi dirimu
tanpa kau sedari...

~megat iskandar~

Comments

Popular posts from this blog

Ku Titipkan Doa Buatmu Di Penghujung Rindu...

Erti Rindu...

Bintang Hatiku Puisi Rindu