Setia Menanti Ungkapan Rindu

Pabila ku membaca dari seraut wajahmu
senyummu akan mengambarkan sesuatu
seolah ingin menyatakan sesuatu padaku
ternyatalah aku tak mampu meronta
dari mencari hidupmu
seandainya kau fahami sisi hatiku
ku tak ingin berlalu tanpamu

Dirimu menyalakan api
untuk menerangi kelam hatiku
namun aku masih terhenti di sini
dan jalanku belum dapat ku pasti
aku terhenti di sini menanti
penuh setia kau kembali
menemuiku lagi....

Andai kau dapat memahami
hidupku resah tanpamu
duniaku ingin kau penuhi
dengan kasih dan rindu
kerana aku setia menanti
dan akan terus menanti...

Kau yang ku rindu
walau aku tak mampu menyatakan
kau yang ku sayang
walau aku tak mampu menyentuh
suci hatimu
kerna ku ingin miliki dirimu
walau beribu batu jarak memisah
ku ingin miliki hatimu
walau seketika, dalam lena yang panjang
kerna ku ingin mencari jawapan
dari senyummu
untuk ku miliki selamanya...
dan aku akan terus setia menanti....


&Z~One Love

Comments

  1. "Kau yang ku sayang...Dari dulu, kini dan selama-lamanya..Sebelum kenal dirimu...Sebelum jumpa dirimu..Kau sering datang dalam mimpiku..
    Kata hatiku..Selalu membisik kau adalah milikku..Biar lama pun kutunggu...Saat kedewasaanmu..Daku tak pernah jemu menantimu...
    Disaat ku sendiri...Ku bayangkan wajahmu....Terkadang ku berilusi...Tentang dikau dan aku..Ku harapkan semua ini...
    Esok kan jadi kenyataan...Dan aku berjanji...
    Kan ku bahagiakan dirimu selamanya..Kuharapkan semua ini..Akan segera terjadi..Dan semoga nanti..Bukan sekadar impian belaka......"

    ReplyDelete
  2. Rindu yang dibalik awan,
    Berlagu menyanyikan lagu rindu,
    Hela nafasmu agar rindu bertaut,
    Pejam matamu pabila bayu berhembus,
    Kerana itulah ungkapan yang bernama rindu

    #ballphython#

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ku Titipkan Doa Buatmu Di Penghujung Rindu...

Erti Rindu...

Bintang Hatiku Puisi Rindu